Temat: III Rzesza państwem totalitarnym.
Nasza dzisiejsza lekcja jest kontynuacją poprzedniej. Poznaliście już drogę jaką przebył Hitler, zniechęcając Niemców do ustroju demokratycznego Republiki Weimarskiej i zachęcając do własnej wizji rozwoju Niemiec, aby stać się jedynym przywódcą narodu niemieckiego. Sprawne działania NSDAP oraz "łut szczęścia" w postaci szybszego ustąpienia skutków kryzysu gospodarczego, pozwoliły w 1934 roku zastąpić "zgniłą kulturalnie" Republikę Weimarską czystą ideologicznie III Rzeszą.
Dlatego też celem naszej dzisiejszej lekcji jest zapoznanie Was z kształtem niemieckiego państwa totalitarnego i reakcją Niemców.
1. Praca z tekstem. Przeczytaj tekst "Budowa państwa totalitarnego" (podręcznik, s. 194-195), następnie popraw błędy w zdaniach i przepisz do zeszytu przedmiotowego.
Administracja państwowa i policja zostały obsadzone przez działaczy partii komunistycznej.
Zadaniem Tajnej Policji Państwowej (Gestapo) było utrzymanie porządku na ulicach.
Pierwszym obozem koncentracyjnym, do którego wywożono torturowanych przez Gestapo więźniów, był Oświęcim.
W celu uniknięcia strajku robotników utworzono Front Walki, skupiający robotników i właścicieli fabryk.
Nadzorowana przez Josepha Goebbelsa propaganda hitlerowska zwracała uwagę na szacunek wobec symboli III Rzeszy (swastyka umieszczona na fladze i w godle) oraz na oddawaniu Hitlerowi szacunku (gest pozdrowienia ze słowami "Good morning Hitler").
2. Praca z infografiką.
A. Uważnie przyjrzyj się obu ilustracjom zamieszczonym w podręczniku (s. 195) i zastanów się, które ze zdań jest prawdziwe. Przepisz je do zeszytu.
Uwielbienie dla wodza - fűhrera Adolfa Hitlera starano się wzmacniać poprzez stworzenie dla młodzieży organizacji Hitlerjugend oraz organizację hucznych zjazdów partyjnych.
Organizowano spotkania członków NSDAP, które były fotografowane a następnie drukowane jako plakaty, które rozwieszano na ulicach miast.
B. Które ze zdań pasuje jako opis do wydarzeń przedstawionych w podręczniku (s. 196). Przepisz je do zeszytu.
Przejawem nienawiści nazistów do Żydów było uchwalenie ustaw norymberskich w 1935 r. oraz tzw. noc kryształowa, w czasie której zginęło kilkudziesięciu Żydów oraz zniszczonych zostało wiele sklepów i synagog.
Na wieść o fali zachowań antysemickich, Adolf Hitler nakazał członkom SA, ochronę sklepów żydowskich.W czasie wieczornych i nocnych dyżurów używali oni lamp kryształowych, dlatego pojawiła się nazwa noc kryształowa.
C. Na stronie 197 w waszym podręczniku znajdują się dwie ilustracje, które bardzo dobrze ukazują działania remilitaryzacji Niemiec. Celem tych działań miała być szybka odbudowa sił zbrojnych. O ile program budowy dużych okrętów wojennych można łatwo powiązać z remilitaryzacją to program budowy taniego samochodu dla ludu już tak oczywisty nie jest. A jednak ten bardzo prosty konstrukcyjnie pojazd zamiast służyć rodzinom niemieckim został dostosowany do potrzeb armii niemieckiej i służył jako pojazd wojskowy.
D. Podsumowanie.
Przeczytajcie i przepiszcie do zeszytu ZAPAMIĘTAJ ze strony 197 w podręczniku.
E. Praca domowa.
Zrobcie zdjęcia notatek jakie zrobiliście na dwóch ostatnich lekcjach poświęconych Niemcom pod władzą Hitlera i prześlijcie na moją pocztę: kamilsztelmach@interia.pl . Jeżeli wysłaliście zdjęcie po poprzedniej lekcji to wystarczy dosłać notatkę z obecnej lekcji. Sprawdzę Wasze notatki i ocenię.
Pozdrawiam
Kamil Sztelmach
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
40. Klasa 7. Rządy autorytarne w Polsce.
Temat: Rządy autorytarne w Polsce 1926-1939. Lekcja jest realizowana w klasach VIIa, VIIb i VIIc w aplikacji Teams na Office 365. Celem...
-
Temat: Świat u progu wojny. Celem lekcji jest zapoznanie Was ze splotem wydarzeń politycznych, które pomimo pamięci o okrucieństwie I w. ś...
-
Temat: Skutki cywilizacyjne i kulturowe wielkiej wojny. Przypomnienie z poprzedniej lekcji. Na ostatniej lekcji poznaliście okoliczności...
-
Temat: Walka o granice państwa polskiego. Rozpoczynamy nowy rozdział, tym razem o historii II Rzeczypospolitej, państwa z którym polskie s...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz